För mycket räcker inte

I går akrev jag om överjobbade Photoshop-bilder. Själv skulle jag ju naturligtvis ALDRIG sitta och peta för länge i en bild...
..eller skulle jag det? Självklart skulle jag det och gör det ibland bara för det är så roligt. Och så lär man sig alltid något nytt. I alla fall om man när man är färdig kommer ihåg vad man har gjort.
Den här bilden är från början en analog svartvit bild som jag tog 1974. Om någon undrar hur den är gjord så ska ni veta att det undrar jag också. I stora drag gick det till så här:
Från den svartvita bilden i gråskala ändrade jag läge till RGB. Då fick jag en bild som bestod av tre identiska svartvita lager, ett för varje färg. Sen gick jag in i varje färglager för sig och rockade loss rejält med oskärpa, gråskalan, filter och effekter. När jag tyckte att jag hade hållt på tillräckligt lade jag ihop lagren och då såg bilden ut så här. I ärlighetens namn ska jag säga att jag gjorde ganska många varianter innan jag fick fram den här som jag blev hyfsat nöjd med. De flesta såg ut som plommonkompott.
Motorcykeln på bilden är en Harley-Davidson från sent 40-tal. Den tillhörde antingen Molly eller Svante Wollgrim. De var ett äldre par som ända upp i 80-årsåldern åkte hoj och hade var sin gammal HD. De hade kompisar i hela Sverige och var hedersmedlemmar i åtskilliga mc-klubbar i landet.

Kommentarer
Postat av: Martina

Du e verkligen jätte duktig på att se en bra bild framför dig :)

2009-05-14 @ 14:17:48
URL: http://bimbofierad.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Den här är kitschigt läcker. Ska försöka skriva ut den på jobbet och sätta upp.

Kram!

2009-05-14 @ 19:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0