Akta er för Eniro!

I vintras flyttade jag. Med lånad bil och hyrd släpvagn tog jag mig fram i snödrivorna. När jag vid ett tillfälle skulle åka tillbaka till gamla adressen för att hämta ett nytt lass var vägen blockerad av en bil som någon intelligensbefriad varelse ställt ytterst olämpligt. Med hjälp av ett SMS till 72503 fick jag fram namnet på bilägaren. Det var en person som bodde på samma ort.
Då ringer jag 118 800, tänkte jag, så får jag personens telefonnummer och kan ringa och med några väl valda formuleringar framföra mina synpunkter på hur vederbörande hanterar sitt fordon. Eller i klartext: be idioten fara åt helvete och framför allt ta med sig bilen dit.
En trevlig tjej på Eniro bläddrade i diverse kataloger och knappade på sin dator. Något telefonnummer fick hon dock inte fram. Under tiden kom människan ut och flyttade bilen.
En sak lyckades dock Eniro med; att ta betalt. På nästa mobilfaktura fanns en post på 60 kr för det misslyckade samtalet. Tack så mycket för ingenting!

Kommentarer
Postat av: christer

men du ringde ju och ställde en fråga, hur kan du bli upprörd att det kostar? det är som att gå på restaurang, äta bara halva maten och sen inte vilja betala hela notan!

2010-10-15 @ 15:52:54
Postat av: Tompa

Snarare som att gå på restaurang, beställa mat, få beskedet att de inte hittar nån mat i köket, betala och gå hem.

2010-10-15 @ 17:59:42
Postat av: Tompa

Ett förtydligande: samtalet avbröts inte på grund av att personen kom ut och flyttade bilen, utan för att Eniro inte kunde få fram ett nummer.

2010-10-15 @ 20:34:25
Postat av: Fia

Hoppades på nytt inlägg

2010-11-03 @ 11:44:30
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Fia

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

2010-11-22 @ 22:39:01
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0