Blå Londonbild

Tack för alla kommentarer till bilden på Londonbussen! De allra flesta var positiva, ett par stycken klagade på att det var så lätt att göra den typen av bilder. Då vill jag säga så här:
En bild blir inte bättre för att det har varit svårt att göra den. På samma sätt som musik inte nödvändigtvis blir bättre för att det är alldeles ini helvete svårt att spela vissa stycken. I en bild är det innehållet som är det viktiga, inte tekniken för teknikens egen skull. Jag har sett många bra bilder bli sönderkörda av entusiastiska Photoshoppare. Det finns så många roliga filter och effekter att man faktiskt ska strunta i de flesta och låta bilden avgöra hur mycket bearbetning som behövs.
Iden med den röda bussbilden och de gröna stolarna är att få ihop en kollektion av Londonbilder där varje bild har en färg som renodlats. Dem ska jag ha på min egen vägg hemma.
Så bara för att jävlas lägger jag nu in den blå bilden. Den är tagen i närheten av Notting Hill. Jag letar fortfarande efter en gul, men jag får väl åka dit igen.

Kommentarer
Postat av: M

åh,Notting Hill är ju så fint, bästa stadsdelen i London =)

2009-05-13 @ 13:29:35
URL: http://marrae.blogg.se/
Postat av: Veronica

Den här bilden är riktigt hägtif :D

2009-05-13 @ 15:20:52
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0